ثبت نام کنکور سراسری 97

کنکور سراسری هر ساله توسط سازمان سنجش برای گزینش بهترین دانش آموزان از میان تعداد زیادی دانش آموز جهت ورود به دانشگاه برگزار می شود. سابقه برگزاری کنکور سراسری به بیش از 40 سال می رسد ولی باز هم کسانی هستند که اطلاعات کافی از چگونگی و نحوه ثبت نام در کنکور سراسری را ندارند. پیشنهاد می شود که داوطلبان قبل از ثبت نام در کنکور سراسری 97، مقاله شرایط ثبت نام کنکور سراسری 97 را به خوبی مطالعه کنند تا دچار مشکل نشوند. در ادامه این مقاله، اطلاعاتی از جمله زمان، نحوه و شرایط ثبت نام کنکور سراسری 97 را در اختیار شما داوطلبان قرار دادیم.

 

تلگرام کنکور سراسری

 

برای ثبت نام کنکور سراسری ۹۷ و اطلاع از بهترین منابع کنکور سراسری و برنامه ریزی برای کنکور سراسری ۹۷ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تله مشاور از طریق تلفن ثابت با شماره ۹۰۹۹۷۱۶۱۴ تماس بگیرید.

 

زمان ثبت نام کنکور سراسری 97

طبق اطلاعیه ای که سازمان سنجش منتشر کرده است، ثبت نام کنکور سراسری 97 از 1 بهمن ماه آغاز شده و تا 8 بهمن ادامه خواهد داشت. طبق روال هر ساله، مهلت ثبت نام کنکور سراسری به مدت چند روز از طرف سازمان سنجش تمدید خواهد شد. و یک بازه زمانی خاصی را برای جاماندگان از  ثبت نام کنکور سراسری 97 در نظر می گیرد. پیشنهاد می شود که داوطلبان ثبت نام خود را به روز های پایانی موکول نکنند و سریع ثبت نام خود را انجام دهند.

 

نحوه ثبت نام کنکور سراسری 97

ثبت نام کنکور سراسری 97 به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. دقت کنید که قبل از ثبت نام، کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و کد سوابق تحصیلی دیپلم خود را دریافت کنید که حین ثبت نام به مشکل بر نخورید. داوطلبان متقاضی ثبت نام در کنکور سراسری 97 باید در ابتدا کارت اعتباری خود را اینترنتی خریداری کنند ( توجه داشته باشید که برای شرکت در هر یک از زیر گروها یک کارت اعتباری و برای ثبت نام در دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی یک کارت اعتباری جدا باید خریداری شود. برای ثبت نام در دانشگاه آزاد نیازی به خرید کارت اعتباری نیست. ) سپس با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز ثبت نام خود را انجام دهند. در آخر، سیستم به شما یک کد رهگیری می دهد که باید آنرا تا زمان قبولی در دانشگاه نگه دارید.

 

شرایط ثبت نام کنکور سراسری 97

متقاضیان ثبت نام کنکور سراسری 97 باید حداقل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی یا دیپلم چهار ساله  نظام قدیم و یا فوق دیپلم داشته باشند. تاثیر معدل در کنکور 97 را هم در مقاله ای جداگانه توضیح دادیم که می توانید مطالعه کنید. پیشنهاد می کنیم که برای کسب اطلاعات بیش تر، مقالات تحصیل مجدد، تحصیل رایگان مجدد و شرایط انصراف از دانشگاه را مطالعه کنید.

 

گروه های آزمایشی کنکور سراسری 97

داوطلبان می توانند در پنج گروه آزمایشی متفاوت کنکور سراسری 97 اقدام به ثبت نام کنند. این گروه ها عبارتند از: ریاضی، تجربی، انسانی، زبان و هنر. هر داوطلب می تواند در 3 گروه آزمایشی ثبت نام کنند. متقاضیان با توجه رشته تحصیلی خود باید در یکی از رشته های ریاضی، تجربی یا انسانی شرکت کرده و به دلخواه در یکی از رشته های شناور زبان یا هنر ثبت نام کنند. در صورت تمایل می توانید در هر دو رشته شناور ثبت نام کنید. برای شرکت در کنکور هنر و زبان باید کارت اعتباری جداگانه خریداری شود. می توانید با مطالعه مقاله های برنامه ریزی کنکور 97 و منابع کنکور 97، آمادگی خود را برای کنکور سراسری 97 آماده کنید.

 

زمان برگزاری و اعلام نتایج کنکور سراسری 97

زمان برگزاری کنکور سراسری 97 بعد از گذشت چند سال همزمان شدن با ماه رمضان، به روال اولیه ی خود بازگشته است. کنکور سراسری 97 در روز های پنجشنبه و جمعه، 7 و 8 تیرماه برگزار می شود. طبق روال هر ساله، زمان اعلام نتایج کنکور سراسری هم در مرداد ماه خواهد بود. نتایج نهایی هم به احتمال زیاد در شهریور ماه اعلام خواهد شد. برای اطلاع رسانی دقیق تر می توانید عضو کانال تله مشاور شوید.

 

برای ثبت نام کنکور سراسری ۹۷ و اطلاع از بهترین منابع کنکور سراسری و برنامه ریزی برای کنکور سراسری ۹۷ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تله مشاور از طریق تلفن ثابت با شماره ۹۰۹۹۷۱۶۱۴ تماس بگیرید.


منبع : ثبت نام کنکور سراسری 97