تکمیل ظرفیت سراسری 96 زمان ثبت نام و دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96

دانشگاه‌های سراسری (دولتی) روزانه، شبانه، پیام نور، و پردیس‌های خودگردان و غیرانتفاعی‌ها در تمامی رشته‌های آزمون سراسری یعنی، رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی، زبان و هنر می‌توانند در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 کدرشته محل‌های تکمیل نشده خود را از طریق دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 اعلام کنند، تا سازمان سنجش مجددا فرصت انتخاب رشته در آن کدرشته محل‌ها را در اختیار داوطلبان قرار دهد. تمامی اطلاعات تکمیل ظرفیت در دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 موجود است. اطلاعاتی از قبیل کدرشته محل‌ها، رشته‌ها و دانشگاه‌های اعلام شده در تکمیل ظرفیت. دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 از سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل دریافت (دانلود) است. اکیدا سفارش می‌کنیم دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 را به دقت مطالعه و سپس اقدام به انتخاب رشته کنید.




برای ثبت نام در تکمیل ظرفیت و اطلاع از رشته های ارائه شده و ظرفیت هر رشته در هر دانشگاه می توانید از طریق تلفن ثابت با شماره 9099071614 تماس بگیرید.


چه کسانی می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت اقدام به انتخاب رشته کنند؟

کسانی که در مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۶ یعنی در مرداد ماه سال جاری اقدام به انتخاب رشته کرده‌اند و پذیرفته شده‌اند، باز هم امکان و شانس انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت را دارند. البته باید به این قضیه توجه کنید که در صورت انتخاب رشته مجدد در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 و پذیرفته شدن در رشته جدید، رشته قبلی شما منتفی تلقی می‌شود و شما ملزم به انصراف از رشته پیشین و ورود به رشته جدید هستید؛ در واقع سازمان سنجش انتخاب رشته مجدد را به مثابه رضایت نداشتن شما از رشته پیشین قلمداد می‌کند. پس اگر به رشته جدید بیشتر علاقه دارید، اقدام به دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 و انتخاب رشته مجدد در این مرحله کنید.


قبولی در کدامین دانشگاه‌ها در مرحله تکمیل ظرفیت ممکن است؟

تمامی دانشگاه‌ها (سراسری (دولتی) روزانه، شبانه، پیام نور، و پردیس‌های خودگردان و غیرانتفاعی‌ها) و تمامی گروه‌های تحصیلی (ریاضی، تجربی، انسانی، زبان و هنر) در مرحله تکمیل ظرفیت اقدام به اعلام نیاز مقاطع و رشته‌های خالی می‌کنند، که این نیازها در دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 ثبت می‌شود. ناگفته پیداست که دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 بصورت جداگانه از دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد است.


زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 چه وقت است؟

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 در آبان ماه سال جاری منتشر می‌شود و در دسترس داوطلبان علاقه‌مند قرار می‌گیرد.


رشته‌های موجود در دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 چیست؟

تمامی رشته‌ها اعم از رشته‌های پرطرفدار پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مهندسی، وکالت، روانشناسی، و سایر رشته‌های انسانی و هنر و زبان در دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 ثبت شده است.


تفاوتی بین دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 و دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری هست؟

در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 همانند انتخاب رشته کنکور سراسری باید قواعد کلی انتخاب رشته مد نظر قرار گیرد. دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 تفاوت‌های جزیی با دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 96 دارد. تفاوت‌های جزی اما مهم، که البته با مطاله دقیق دفترچه مذکور می‌توانید بهترین انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت را داشته باشید.


دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96

دفتر چه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 را می توانید با کلیک بر روی لینک زیر دانلود کنید


دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96         دریافت فایل ( هنوز منتشر نشده)



مهمترین نکات

  • کسانی که در مرحله انتخاب رشته مرداد ماه، انتخاب رشته کرده‌اند در تکمیل ظرفیت هم می‌توانند انتخاب شته کنند.
  • انتخاب رشته و پذیرفته شدن در مرحله تکمیل ظرفیت به مثابه انصراف از رشته قبلی شما است.


منبع : تکمیل ظرفیت کنکور سراسری | دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96