زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 96

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 96 در دو بازه ی زمانی در مهر و بهمن ماه صورت می پذیرد. ثبت نام ورودی مهر احتمالا در اواسط مرداد ماه آغاز می گردد و تا مهر ماه ادامه دارد . ثبت نام به صورت بدون کنکور در دانشگاه آزاد کاملا به صورت اینترنتی بوده و از طریق سایت Azmoon.org صورت می گیرد داوطلبان می توانند در چهار مقطع کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته ثبت نام کنند. لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در دفترچه ای که در سایت نام برده شده در مرداد ما منتشر می گردد مشخص شده و داوطلبان می توانند بعد از مشاهده لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد 96 و درصورتی که می خواهید ثبت نام خود را نهایی کند با خرید کارت اعتباری از همین سایت، شناسه و رمز ثبت نام خود را دریافت کنند و با استفاده از این رسید در سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته خود را وارد کرده و بعد از تایید آن رسید را دریافت کنند.

 شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد96

بسیاری از داوطلبان تصور می کنند که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد شرط معدل دارد و هر کسی نمی تواند در آن شرکت کند . که از سال 1393 شرط معدل از کلیه ثبت نام های بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی و کارشناسی برداشته شد و کلیه داوطلبانی که مدرک تحصیلی مورد نیاز را دارند هیج منعی برای ثبت نام از جمله معدل در مقابل خود نخواهند دید . این مدرک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 96 با توجه به نوع مقطعی که می خواهید در آن ثبت نام کنید متغیر است . بطوریکه برای ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته مدرک دیپلم ، برای ثبت نام کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و برای ثبت نام کارشناسی ناپیوسته مدرک کاردانی ( فوق دیپلم ) مورد نیاز هست . ضمنا برای ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپوسته ( کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد ) هیچ ضرورتی ندارد که مدرک کاردانی خود را حتما از دانشگاه آزاد گرفته باشید بلکه مدرک کلیه دانشگاه های دولتی ، علمی کاربردی ، غیرانتفاعی و ... مورد تایید است . این نکته شایان ذکر است دانشجویان بدون کنکور دانشگاه آزاد بدون کنکور از نقل و انتقالات دانشگاه آزاد محروم هستند .

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد 96

بهتر است برای معرفی لیست رشته های بدون کنکور ثبت نام دانشگاه آزاد 96 ، در ابتدا کلیه رشته هایی که در این دانشگاه تدریس می شود را به دو دسته تقسیم کنیم . رشته های پزشکی و رشته های غیر پزشکی . تمامی رشته های غیر پزشکی در دانشگاه آزاد بصورت بدون کنکور ارائه می شوند ( مگر تعداد محدودی از رشته های پرمتقاضی در دانشگاه های معروف دانشگاه آزاد ) یعنی به عنوان مثال شما می توانید کلیه رشته های مهندسی مثل مهندسی برق ، مهندسی مکانیک ، مهندسی شیمی ؛ کلیه رشته های علوم انسانی مثل حقوق ، روانشناسی ، مدیریت و حسابداری ؛ کلیه رشته های هنری مثل سینما ، عکاسی ، کارگردانی و موسیقی ؛ کلیه رشته های زبان های خارجی مثل زبان انگلیسی ، زبان فرانسه ، زبان آلمانی و زبان ایتالیایی و کلیه رشته های علوم تجربی مثل زیست شناسی ، شیمی ، مهندسی کشاورزی و شیلات را برای تحصیل بدون کنکور دانشگاه آزاد انتخاب کنید . در نقطه مقابل کلیه رشته های پزشکی مثل دکتری پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، دامپزشکی و رشته های پیراپزشکی مثل پرستاری ، مامایی ، اتاق عمل ، علوم آزمایشگاهی ، هوشبری ، علوم تغذیه ، علوم آزمایشگاهی و بهداشت هیچ جایی در بین رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در هیچ کدام از دانشگاه ها نداشته و ندارند . بنابراین تنها راه ورود به دانشگاه برای تحصیل در رشته های گروه پزشکی ، از طریق کنکور سراسری و شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد است . لازم به ذکر است اگر رشته مورد علاقه خود را از بین لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد نتوانستید پیدا کنید به شما ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 96 و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی را توصیه می کنیم .