کشور کانادا از شرق تا غرب گزینه های فراوانی را برای گردشگر ارائه میکند. از سواحل ونکور تا آبشار نیاگارا و مناظر زیبای استان کبک و نوااسکوشیا، دوچرخه سواری و کوهنوردی و جنگل گردی و شنا و اسکی و دیدن مناظر بینظیر پارک های طبیعی در کانادا سالیانه بیش از ۲۵ میلیون توریست را راهی این کشور پهناور میکند. برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت گردشگری هر استان مراجعه کنید.

Alberta

British Columbia

Manitoba

New Brunswick

Newfoundland & Labrador

Nova Scotia

Nunavut

Northwest Territories

Ontario

Prince Edward Island

Quebec

Saskatchewan

Yukon

امور پولی و بانکی

ارز جاری کانادا دلار کانادا میباشد. ۵ و ۱۰ و ۵۰ و ۱۰۰ دلاری اسکناس های کانادا بوده و سکه های کانادا ۵سنتی(nickel)،     

۱۰سنتی(dime) و ۲۵ سنتی (quarter) و ۱دلاری(loonie) و ۲ دلاری (toonie) هستند.

بانک های کانادا مانند بانک های آمریکا برای انجام امور مشتریان طبق پکیج های طبقه بندی شده هزینه هایی دریافت میکنند. اغلب بانک ها دارای پکیج های رایگان برای دانشجویان هستند. در برخی از بانک ها هم پیشنهادات مناسبی برای تازه واردین با آن بانک داده میشود.

معمولا دانشجویان به محض ورود میتوانند عابر بانک و کارت اعتباری محدود به ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار اعتبار را دریافت کنند. خرید با کارت های اعتباری به دلیل اینکه به ازای مبالغ خرج شده از کارت اعتباری امتیاز گرفته میشود در کانادا رایج تر است. دانشجویان معمولا میتوانند شهریه دانشگاه خود رانیز از داخل اکانت اینترنت بانک خود پرداخت نمایند. برای دریافت پول نقد از عابر بانک هم دستگاه های ABM درتمام نقاط کانادا وجود دارند. بهتر است از عابر بانک مربوط به بانک خود استفاده کنید که اغلب برای دریافت پول نقد هزینه ای کسر نمیکند، اگر از عابر بانک بانک دیگری استفاده کنید بین ۱تا ۳ دلار شارج خواهید شد. برای جابجایی پول هم روش جا افتاده در کانادا روش ایمیل ترانسفر میباشد که در هر بار میتوانید تا سقف ۱۰۰۰ دلار را از طریق سیستم ایمیل ترانسفر در حساب کاربری بانک خود انتقال دهید. برای انتقال پول به سایر کشور ها هم میتوانید از پیپال یا وسترن استفاده کنید. برخی بانک ها سیستم انتقال پول از کردیت کارت به حساب های خارجی را نیز دارند. در این حالت تا ۳۰ دلار ممکن است برای انتقال شارج شوید. سوالی دارید؟ با کارشناسان ویزا موندیال تماس بگیرید. 

هزینه تحصیل در کانادا

فروشگاه های کانادا معمولا Debit card که همان عابر بانک میباشد و Credit Card  کارت اعتباری یا پول نقد را میپذیرند.  

بانک های اصلی و بزرگ کانادا:

.

Bank of Montreal

Canadian Imperial Bank of Commerce

Desjardins

HSBC Canada

President’s Choice Financial

Royal Bank of Canada

Scotiabank

TD Canada Trust